05 Apr
05Apr

 טעיתי !! חשבתי שצעירים מבינים יותר. 

קרוב ל10 שנים שאני מטפל באנשים בתחום ובגיל הפרישה, על כל ההיבטים הקשורים בה. לא רק במיסוי, לא רק בכסף, אלא במכלול של כל אלו וכיצד הם משרתים את סגנון החיים שהם רוצים לחיות בתקופת הפרישה. כל אחת ואחד לפי החיים הייחודיים שלו.

 לאחרונה פנו אלי לעשות הדרכה - הרצאה לקבוצה בגילאי ה30 – 35. מיד אמרתי שזה מיותר, שזה לא הקהל שלי, וחוץ מיזה מה הם צריכים אותי, זה בכלל לא מעניין אותם – מה להם ולתכנון פרישה.

 יצאתי מנקודות הנחה וניסיון שהיה לי איתם ברשתות.

 נראה כי הרשתות שופעות מידע הנגיש לכל ואולי גם שם נעוצה הבעיה – מלא מידע כללי – מעט תועלת אישית.

 כל המידע שנגיש לנו, לא נותן לנו שום כיוון ברור למה שאנו באמת רוצים. הוא קיים שם ובמלוא תפארתו והדרו, אך ללא תכנית אישית הוא חסר תועלת, הוא פשוט סתם מידע. גם אם נשתמש בו לטובתנו, בלי תכנית חיים ברורה, לא בהכרח שהוא יניב לנו כל תועלת.

 הבעיה היא לא עם חוסר מידע, אלא עם חוסר ההבנה שלנו על עצמנו, על מה אנחנו רוצים? מה הן האפשרויות שיש לנו ומה אנו יכולים לעשות איתן? רובנו עובדים הפוך, אנחנו מחפשים ורודפים כל הזמן אחרי הכסף, אחרי עושר ולכן אנו משתמשים במידע שאנו משיגים לטובת מטרה שגויה. 

לא שחלילה אני טוען שכסף הוא לא חשוב ושלא כדאי להרוויח ממנו כמה שאפשר. אך התובנה שכסף הוא לא העיקר עשויה להיות מפתיעה למי שיכול ורוצה להשיג יותר, מאשר להתקיים יום יום עם הכנסה סבירה.

 ככל שנפרדים מהמסגרות המסורתיות של העבודה והכנסה ונכנסים לתחום הפיננסי האישי, ישנם מושגים חדשים שמתחילים להתפתח ולהתפרסם יותר ויותר. אחד המושגים המעניינים האחרונים הוא "F* You Money" 

F* You Money בא לתאר את המצב שבו יש לי מספיק כדי להיות עצמאי כלכלית ואינני צריך לסמוך על המערכת הכלכלית שתדאג לכך שיהיו לי את המשאבים המתאימים לחיים טובים ומספקים. 

תובנה של "F* You money" מאפשרת לנו להתחיל להתנהל בחיים ללא חששות על כסף. זה אומר שאנו יכולים לבחור בעבודה ובפעילויות שאנו אוהבים, במקום לבחור במקום עבודה רק בגלל גובה השכר. זה גם מאפשר לאדם לא להיות תלוי במקום עבודה, או פחות נורא אם יאבד את מקום עבודתו. הוא יכול להיות יותר חופשי לפעול כפי שהוא רוצה וכך לייצר את החיים שהוא רוצה לחיות. 

בסופו של דבר, F* you money"" הוא לא רק כסף, אלא גם אפשרות לחיות את החיים כפי שאנחנו רוצים ולא כפי שהמערכת החברתית והכלכלית מכתיבה לנו לחיות. עם זאת, חשוב לזכור שכסף לבדו אינו מספיק - יש להתחיל ליצור תוכניות ולנהל את הכסף הזה נכון כדי להגיע למצב של עצמאות כלכלית.

אז איך משיגים F* you money?

בכתבה הבאה

ירון בן עמי - מתכנן פננסי מוסמך CFP

מנהל תחום תכנון פרישה (גם לצעירים) - שיא MAGIC מבית השיא GROUP

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.