26 Feb
26Feb

לאחרונה אנו עדים להתגברות מקרים רבים של עובדים שקיבלו הצעות לפרישה מוקדמת

אין ספק שהקורונה האיצה בין היתר גם תהליך זה, לגופים שעד כה רק שקלו התהליך.

 שלא תטעו, מטרת חבילת פרישה מוקדמת משרתת חברות המחפשות דרכים להוזיל עלויות ואחת הדרכים לעשות זאת היא להציע לעובדים וותיקים תמריץ להקל על פרישה מרצון. 

לפני כל קבלת החלטה חשוב להבין כי קיימת שונות בין העובדים ותהיה זו טעות לקבל את תכנית הפרישה על סמך חברים אחרים שפרשו מאותו מקום עבודה.

בדרך כלל, חבילות אלו מציעות תשלום חד פעמי ולעיתים הן מגיעות עם שילוב שכר כפנסיית גישור. אם מוצעת לכם חבילת פרישה מוקדמת יעלו שאלות רבות, כולל: 

  • האם זו עסקה טובה?
  • האם החבילה ניתנת למשא ומתן?
  • מה אעשה בנושא הביטוחים ממקום העבודה?
  • וכמובן, האם עלי לקחת את זה?


להלן מספר שיקולים למחשבה היכולים לסייע לכל מי שנמצא בצומת זו ומתלבט לגבי כדאיות בין אם כלכליים ובין אישיים. למה יש להתייחס בהחלטה משמעותית זו.

 כיצד חבילת פרישה מוקדמת זו משפיעה על התוכניות הפיננסיות שלך לטווח הארוך?

לפני הכל צריך לחשוב כיצד חבילה זו משתלבת בתוכניות הפיננסיות ארוכות הטווח.

 קבלת סכום חד פעמי יכולה להיות מפתה מאוד, לכן תצטרכו לשקול מה הכי חשוב לכם. כיצד והאם חבילה זו מתאימה לתמונה הגדולה יותר של חיי הפרישה?

 מומלץ מאוד להיעזר במקצוען שידע להציג בפניכם מספר תרחישים ואפשרויות עתידיות.

 מתכנן פיננסי מוסמך יכול לעזור לכם לאתר סיכונים והזדמנויות שאולי לא חשבתם עליהן. 

מה ההשלכות המיידיות? והאם זה יפגע ב אפשרויות וזכויות המס שלכם? הערכות שניתן לעשות על בסיס רב שנתי, יכולות לספק פרספקטיבה שתעזור לך להשיג שקט נפשי בכל החלטה שתרצה לקחת.

 מה לגבי ביטוחים? 

אחד מהנושאים שנוטים להתעלם ממנו, או להפחית בחשיבותו הוא עלויות הביטוח והמשך התקיימותו. בדיוק כמו שנוטים להתעלם מעלויות ביטוח המשכנתא בעת לקיחת ההלוואה.

 צריך לקחת בחשבון שקיימים הסדרים מצויינים דרך מרבית מקומות העבודה והסכמים אלו לרוב כוללים את בני המשפחה, לעיתים אף יותר מיזה.

 בארה"ב נושא זה מהווה סיבה עיקרית לכך שאנשים דוחים חבילת פרישה מוקדמת לאור החשש מעלויות פוטנציאליות של ביטוח בריאות אסטרונומי.

 וועדי עובדים טובים, דואגים לשים דגש על נושא זה כחלק מהטבות חבילת הפרישה לרווחת העובד ומשפחתו. 

לצערי, לעיתים עובדים נוטים לבטל ביטוחים משמעותיים עקב מעבר לעלויות מהכיס הפרטי ובכך מייצרים לעצמם פוטנציאל נזק, בייחוד שמתבגרים.

 איך זה ישפיע על מקלטי המס שלך בהמשך הדרך? 

בעת לקיחת חבילת הפרישה, חייבים לקחת בחשבון השלכות על ההכנסות המיידיות והעתידיות . קיימת השפעה על הפטורים שאמורים להתהוות בעת הגעה לגיל הפרישה וככל הנראה ניצול של כספים שיתקבלו היום "יאכלו" מהפטור העתיד להתקבל.

 האם נכון למשוך הון, או קצבה ? האם קיימת אפשרות לדחות הכל ליום בו חבות המס תהיה נמוכה ? מה אם אתחיל לעבוד אצל מעסיק אחר ? איך כל אלו ישפיעו על הזכויות המגיעות לי ואיך אדע מה הכי טוב עבורי ועבור המשפחה שלי ?

 והכי חשוב, שאלו את עצמכם: מה הלאה? 

אולי התכניות שלכם הן בכלל לצאת לחופשה ארוכה, אולי למצוא עבודה אחרת? או שתנסו להיות יזמים, להקים סוף סוף את בית הקפה שחלמתם תמיד לפתוח? חבילת פרישה מוקדמת עשויה לאפשר קיומן של תכניות שהיו בראשך זמן רב, יחד עם זאת חשוב  לוודא שאתם מוכנים לכך עסקית.

 מוזמנים להגיע אלינו ולהתייעץ כדי לקבל את החיים הטובים ביותר שלכם.

 ירון בן עמי 

מתכנן פיננסי מוסמך

 מ שיא פתרונות פיננסיים

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.