23 Dec
23Dec

הדלת נפתחה, משה, נכנס למשרד. מחוייך כהרגלו, אך נראה עייף.

 "מה קרה?", שאלתי אותו

. "הייתי אצל הרופא", הוא אמר. "הוא אמר לי שזה הגיל". 

"מה הרופא אמר?", שאלתי, מופתע. משה היה רק בן 55. 

"הוא אמר שהמרפק שלי כואב כי אני מזדקן, אבל זה לא נכון. אני יודע מה קרה".

 משה היה שוטר במשך יותר מ30 שנים. התפקיד היה כרוך בעבודה קשה פיזית ומנטלית. הוא ראה וחווה מראות ודברים קשים במהלך שנות עבודתו, והיה צריך להתמודד עם מתח רב במהלכן.

 כשפרש מהעבודה לפני כשנה, הוא הסתכל על חבריו שפרשו כשנתיים לפניו, שמילאו את זמן חייהם בנופש. ורצה גם הוא להתנתק וליהנות מהפרישה שלו.

 הוא נסע לחו"ל, ישן עד מאוחר ונהנה מכל רגע. אבל עם הזמן, הוא התחיל להשתעמם, איבד את תחושת המטרה והשליחות שמילאו את חייו, והתחיל להרגיש בודד ומנותק.

 "אני לא רוצה שגם לי זה יקרה ", הוא אמר. "הם פרשו לפני 3 שנים, והם כבר לא אותו דבר. הם עייפים, מדוכאים ואפילו חולים". "אני רוצה להפוך את הפרישה שלי לתקופה טובה יותר".

 עבר חודש מהפגישה בה עשינו את "השיחה", בנינו תכנית לחיים ומאז החלו כמה שינויים בחייו. הוא החל לפתח את תחביב הגילוף בעץ שלו, הצטרף למועדון טיולים והחל להתנדב במחלקת הילדים בבית החולים.

 "אני מרגיש הרבה יותר טוב", הוא אמר לי. "אני מרגיש שיש לי שוב מטרה בחיים, וזה נותן לי תחושת סיפוק".

  • תכננו את הפרישה שלכם מראש. זה יאפשר לכם לקבל החלטות מושכלות ולהיערך לשינוי.
  • מצאו פעילויות שיעניקו לכם תחושת סיפוק ומשמעות. זה יכול להיות עבודה, התנדבות, תחביבים חדשים או פשוט זמן איכות עם המשפחה והחברים.

משה הוא דוגמה מצוינת לכך שפרישה יכולה להיות תקופה של צמיחה והתפתחות. עם זאת, חשוב לתכנן את הפרישה מראש, ולמצוא פעילויות שיעניקו לכם תחושת סיפוק ומשמעות. פרישה היא תקופה של שינוי משמעותי בחיים. זה הזמן להתחיל משהו חדש, להתפתח ולצמוח. אם אתם מתכננים לפרוש בקרוב, קחו בחשבון את הדברים הבאים: 

על ידי תכנון מוקדם ובחירה נכונה של פעילויות, תוכלו להפוך את הפרישה שלכם לתקופה משמעותית ופורייה בחייכם.

ההתקדמות והקידמה בתחום הבריאות, הפעילות הגופנית, התזונה ואיכות החיים הפכו את הפרישה מ פרק סופי בחיים לתחילתו של פרק חדש ומרגש. אבל לחיות יותר זה לא אותו דבר כמו לחיות טוב. התארכות תוחלת החיים מייצרת כמה אתגרים שהגמלאים צריכים להתכונן אליהם מוקדם ככל האפשר.

 כדי למקסם את התשואה על החיים בשנות ה -70, ה -80 ומעבר לכך, עלינו לבצע השקעות תכליתיות בשלושת התחומים הבאים: 

1. הבריאות הגופנית שלנו - כשאנחנו צעירים, שירותי בריאות ופעילות גופנית נדחקים לעתים קרובות אחרי עבודה וגידול משפחה. לגמלאים יש את הזמן והמשאבים לתת עדיפות ולהפוך את נושא בריאותם למרכז לוח הזמנים החדש שלהם.

היכנסו לשגרה קבועה עם הרופאים שלכם, גם אם אתם מרגישים טוב. ותוך בדיקה שנתית, אל תתעלמו מאי נוחות מתמשכת או חבטות וחבורות שלוקח להן זמן רב מדי להחלים.

 זכרו: הטיפול הרפואי הטוב ביותר הוא מניעתי. מעבר לביקור אצל הרופאים, נוכל גם להתמודד עם בעיות בריאותיות על ידי שדרוג התזונה שלנו, פעילות גופנית באופן קבוע, ומציאת דרכים להישאר פעיל גם כאשר אנו מבלים יום בבית. טיפול בגינה, או הליכה לבית של שכן לשתות תה ,או קפה יעשה לגוף, טוב יותר מאשר עוד אחר צהריים על הספה. ובסופו של יום, אלו פעולות שעוזרות לנו להיטען מחדש ולהתחיל את המחר עם האנרגיה הדרושה לנו כדי להפיק את המרב מהיום שלך.

2. הבריאות הנפשית שלנו -  יש אנשים ששוכחים שהמוח הוא חלק מהגוף שזקוק לפעילות גופנית גם כן. תשבצים, משחקי מילים, סודוקו, חידות שחמט וטיזרים אחרים למוח, כולל אלצהיימר. חוויות חדשות יכולות גם לשמור על תאי העצב כשמזדקנים.

 השאירו מעט מקום בלוח הזמנים של הפרישה שלכם להתנסות ולחקור. בחרו תחביב חדש או ספורט שישלב קצת פעילות גופנית עם עקומת למידה בריאה. הצטרפו למועדונים או לקבוצות שבהם תוכל להכיר אנשים חדשים. להחזיר לקהילה על ידי התנדבות, הוראה או חונכות.

 התחילו לסמן וי על יעדי הנסיעות ברשימת היעדים שלכם ולהיחשף לתרבויות העשירות של העולם הרחב. למדו לנגן בכלי נגינה, או לדבר בשפה חדשה. קראו ספרים, או נסו לכתוב אחד משלכם. המוח שלכם גם יעריך שאתם שמים בעדיפות גבוהה על בילוי זמן רב יותר עם האנשים החשובים לכם ביותר.

 אינטראקציה חברתית קבועה מפחיתה את הסיכון לדיכאון וחרדה ומשפרת את האושר ואת תחושת המטרה. עכשיו, כשאתם בפנסיה, נצלו את הזמן הנוסף שיש לכם כדי להיות מעורבים יותר בחייהם של יקיריכם, שתפו אותם גם בשלב החדש והמרגש הזה בחייכם.

(לחצו על הקישור לקריאת מחקר מרתק בנושא זה "כושר למח": יכולים לגרות את המוח שלך ולעזור להפחית את הסיכון לירידה קוגניטיבית).

3. הבריאות הפיננסית שלנו -  החשש שהכסף ייגמר שאנו מזדקנים, הוא פחד נפוץ מאוד בקרב גמלאים. זה גם הופך להיות פחד מציאותי יותר ויותר ככל שתוחלת החיים עולה יותר מאשר בדורות הקודמים.

 חיים ארוכים יותר מעניקים לך יותר הזדמנויות לחוויות משמעותיות. אבל זה גם אומר שתצטרך לכסות את הצרכים הבסיסיים שלך זמן רב יותר.

 קשישים מבוגרים מתמודדים גם עם סיכונים גבוהים יותר לפציעות משתקות או מחלות נפש ניווניות.

 חשוב למצוא את האיזון הכלכלי הנכון בין הנאה בזמן שאתם עדיין מסוגלים לבין המשאבים הדרושים לכם כדי להישאר בטוחים ונינוחים בהמשך הפרישה.

 כלי אימון הפרישה שלנו יכולים לעזור לכם לתכנן כל שלב של הפרישה שלך, להעריך את ההתקדמות שלך לקראת מטרות מפתח, ולהסתגל לאופן בו אורח החיים שלכם משתנה.

 אם אתם מתכננים לפרוש בקרוב, אל תתנו לפרישה להפוך לתקופה של בריחה מהחיים. תכננו את הפרישה שלכם מראש, ומצאו פעילויות שיעניקו לכם תחושת סיפוק ומשמעות.

צרו קשר ובואו נתחיל לתכנן יחד פרישה ארוכה מלאה בחיים מאושרים ובריאים. 


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.