06 Apr
06Apr

כן כן, אני יודע פשוט חוצפה!!

 קשה להאמין שעם כל מה שקורה בארצנו, העולם ממשיך בשלו.

 בעוד אנו עסוקים במינוחים "הפיכה משטרית", או "רפורמה משפטית" וחוסמים כבישים, ממשיכות שאר המדינות והמעצמות בשלהן ולא עוצרות מלכת לנוכח הדרמה המשתוללת בארצנו. 

ובכל זאת, למי שמצליח להוציא את ראשו מהמטמנה שנוצרה סביבנו, ככל שהיינו שקועים בכפר הקטן שלנו, השכיל להבין שלהסתכלות קצרת הטווח קיימים סיכונים גדולים בהרבה מאשר להתנהלות וראיה רחבה, מקיפה וארוכת טווח על הכפר הגלובלי בו אנו חיים.

 אני חושב שאחד הציטוטים הנכונים ביותר לתקופה זו היא של ג'ון טמפלטון:  "שלוש המילים המסוכנות ביותר בעולם ההשקעות הן 'הפעם זה שונה'"  

כמשקיעים, קשה לנו ובעיקר בתקופת ירידות, לנהוג ברציונליות, ורבות מהמחשבות וההחלטות שאנו נוטים לקבל הן אמוציונליות.

 לפני חודש יצא המכתב השנתי של וורן באפט למשקיעיו. מכתב בן 10 עמודים מלאים השוטחים בפניהם את האני מאמין של המעצמה שברשותו:  BERKSHIRE HATHAWAY INC. (למי שמעוניין צירפתי אותו בעברית).

 הנה כמה ציטוטים חזקים ממנו 

" רווחי הון, ללא ספק, היו חשובים מאוד לברקשייר בעשורים האחרונים, ואנו מצפים שהם יהיו חיוביים באופן משמעותי בעשורים הבאים. אבל התנודות שלהם מרבעון לרבעון, שהתקשורת מפרסמת באופן קבוע וחסר מחשבה, מטעות לחלוטין את המשקיעים."

" אנחנו סומכים על הרוח הגבית האמריקאית, ולמרות שהיא נרגעת מפעם לפעם, כוח ההנעה שלה תמיד חוזר. אני משקיע כבר 80 שנה, יותר משליש מחיי המדינה שלנו. למרות נטייתם – כמעט התלהבותם – של אזרחינו לביקורת עצמית ולספקות עצמיים, עדיין לא ראיתי זמן שבו היה הגיוני להמר לטווח ארוך נגד אמריקה. ואני בספק רב אם מי מקוראי המכתב הזה יחווה חוויה שונה בעתיד."

עסקים, לא מניות. "... אנו מחזיקים במניות ציבוריות בהתבסס על הציפיות שלנו לגבי הביצועים העסקיים ארוכי הטווח שלהן, ולא משום שאנו רואים בהן כלי לרכישות ומכירות של Adroit. נקודה זו היא קריטית. צ'רלי ואני לא בוררי מניות; אנחנו בוררי עסקים".

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.